zaterdag 17 juli 2010

E-E-N S-T-O-K-J-E?????

Ik kreeg een stokje van Fieve, over hoe het allemaal begon... Oh oh een stokje?!?

Nu ja, het gaat dus over hoe het allemaal begon met de naaimachine, maar daarover zijn we snel uitgepraat:

'Ik zou, ik wou, ik wil en ik ga doen!'

Maar daarmee is dan ook alles gezegd!

Mijn mama naait, maar veel heeft het me nooit geïnteresseerd, ik vond het gewoon handig om mijn broeken (die steevast te lang waren) bij haar te kunnen laten inkorten.
Vorig jaar veranderde dat. Ik ontdekte zoveel leuke dingen zag, vooral voor mijn zoontjes (2 en 7 maanden), dat ik me voornam dat ik dat ook wel zou kunnen.
Omgekeerde volgorde:
1. naaimachine aangeschaft
2. de mama om raad gevraagd
3. oefenen

Not so good!... Na elke vijf minuten lag ik in de knoop met mijn draad (want 0,0 ervaring) en moest ik weer wachten tot mijn mama nog eens langskwam voor ik weer verder kon. Dat was het dus niet!!

Nu is het vooral jullie super leuke blogs volgen en wachten tot september, tot ik eindelijk naar de naailes ga, om zo toch een beetje de basis te leren. Ik moet toegeven dat het op die manier waarschijnlijk beter zal gaan, dan op mijn eigenwijze-ikje te blijven proberen!


Ik geef het stokje door aan Zussies, Loesje, en Emma en Mona






1. Schrijf een blogje over de start en loopbaan van jouw passie. Je kunt het hebben over: je eerste creatie - jouw (stik)machine(s) - enkele mijlpalen - jouw 'meesters' - jetopstuk - je werkplekje - weetjes - tips - ...
2. Knip en plak dit stukje tekst met de afbeelding in jouw blogje.
3. Geef het stokje door aan drie of meer gepassioneerde mensen (laat een berichtje achter op hun blog).
4. Laat je bij het eerste berichtje over hoe het begon (http://naaiclub.blogspot.com/2010/07/hoe-het-begon.html) een wederwoordje achter met een link naar jouw verhaal.

1 opmerking:

  1. En heb je al naaiboekjes geprobeerd? Zo doe ik het: boekje kopen, helemaal uitlezen (bloos, ja dat doe ik soms: van de eerste letter tot de laatste) en dan als ik het nodig heb, stukje opnieuw lezen en braaf uitvoeren. Enkele ideetjes voor naaiboeken?
    http://naaiclub.blogspot.com/p/bib.html

    BeantwoordenVerwijderen